MODYFIKACJE

 

W pojeździe marki Ford Escort MK3 pozostawiono:

 - instalację elektryczną 12V,

 - układ zawieszenia,

 - układ kierowniczy,

 - układ hamulcowy.

 

Z pojazdu wymontowano:

 - silnik spalinowy o pojemności 1600 cm3,

 - instalację paliwową,

 - instalację chłodzenia silnika.

 

Silnik spalinowy został zastąpiony silnikiem elektrycznym prądu stałego, szeregowo-bocznikowym bezpośrednio połączonym ze skrzynią biegów, która pozostała nienaruszona.

 

Silnik elektryczny zamontowano na zmodyfikowanym układzie mocowania poduszek silnika spalinowego. Zostały zastosowane odpowiednie półki i mocowania dla akumulatorów jak i zastosowano nowe i wzmocnione zawieszenie ze względu na przemieszczenie środka ciężkości (z uwagi na masę akumulatorów).

 

W odpowiedni sposób dobrano i poprowadzono instalacje elektryczną dla obwodu zasilania silnika prądu stałego oraz obwodu sterowania tym silnikiem. Dobrano elementy łączeniowe jak i zabezpieczające.

 

Zamontowano mierniki do pomiaru:

-  natężenia prądu silnika,

-  napięcia silnika,

-  napięcia baterii akumulatorów,

-  natężenia prądu w obwodzie akumulatorów,

-  temperatury na silniku,

-  temperatury w bagażniku gdzie znajdują się akumulatory.

 

Do zasilania pojazdu wykorzystano 14 akumulatorów o pojemności 80Ah i napięciu 12V, oraz 1 akumulator 12V do oświetlenia.