MODYFIKACJE |
W pojeździe marki Ford Escort MK3 pozostawiono: - instalację elektryczną 12V, - układ zawieszenia, - układ kierowniczy, - układ hamulcowy.
Z pojazdu wymontowano: - silnik spalinowy o pojemności 1600 cm3, - instalację paliwową, - instalację chłodzenia silnika.
Silnik spalinowy został zastąpiony silnikiem elektrycznym prądu stałego, szeregowo-bocznikowym bezpośrednio połączonym ze skrzynią biegów, która pozostała nienaruszona.
Silnik elektryczny zamontowano na zmodyfikowanym układzie mocowania poduszek silnika spalinowego. Zostały zastosowane odpowiednie półki i mocowania dla akumulatorów jak i zastosowano nowe i wzmocnione zawieszenie ze względu na przemieszczenie środka ciężkości (z uwagi na masę akumulatorów).
W odpowiedni sposób dobrano i poprowadzono instalacje elektryczną dla obwodu zasilania silnika prądu stałego oraz obwodu sterowania tym silnikiem. Dobrano elementy łączeniowe jak i zabezpieczające.
Zamontowano mierniki do pomiaru: - natężenia prądu silnika, - napięcia silnika, - napięcia baterii akumulatorów, - natężenia prądu w obwodzie akumulatorów, - temperatury na silniku, - temperatury w bagażniku gdzie znajdują się akumulatory.
Do zasilania pojazdu wykorzystano 14 akumulatorów o pojemności 80Ah i napięciu 12V, oraz 1 akumulator 12V do oświetlenia. |